tisdag 17 februari 2009

Tisdag

Tjoho tjohej! Inatt ha jag fått SOVA!!! Rena lyxen o fått sova i typ 7 timmar!!! Det va verkligen läääänge sen det hände!

Ida ha vi bara varit hemma typ. Uffe sku va riktigt duktig imorse o gå ut o börja ta ner lite träd så vi får lite ved ti vintern. Efter en stund hör jag världens brak där ute, o efter en stund till komme Uffe inmuttrandes nåt om kaffepaus o att det blir nog billigare o värma huset me el... Då visa det sig att ena trädet som låg på elledningen ti bagarstugan rasade över ledningen innan han hann dra det åt andra hållet, vilket då resultera i att ledningen ti stugan gick av. Bara o ringa Elandelslaget o be dom skicka ut några gubbar, BILLIGT!!! Nåja, dom kom ut o fixa det iaf, o Uffe fick ner några träd till. Va me ut o släpa lite ris medans Zev sov, o sen tog hela familjen en promenad till postlådan, duktigt skönt väder ute, precis sån där lagom vinter. :)

Passa på då jag endå va utan ström en stund ida så passa jag på o frosta av frysen, så lite duktig ida känner jag mig me. :)

På kvällen va Kaj o Johanna över en sväng. Tack Kaj för vattnet!!!

O nu ska jag gå o sova, ska ti Strömsgården på inskolning imorn. Kan bara hoppas att det går bra o sånt, så att jag snart får komma dit o jobba igen så Uffe får fortsätta va hemma... :)

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar