onsdag 25 februari 2009

Läkarbesök ida

Ida ha Zica varit ti läkare då jag ville ha kollat om hon har stora polyper lr nå sånt då hon snarkar o andas jättetungt då hon sover... Kom därifrån me en remiss ti öron/näsa/hals, samt en öroninflammation. Lite kul va det då läkaren kolla öronen o fråga nåt om öroninflammation, o jag sa att det har hon aldrig haft, o han sa jodå, o jag nej, då sa han att hon har en nu. Så det kan nog förklara att hon legat o gnällt i sömnen de sista nätterna. Men hon ha ju inte visat nåt alls att hon sku ha ont, lr haft feber lr nåt, så hade ingen aning alls om att hon sku haft öroninflammation. Så nu har vi en 5-dagaskur Amoxin framför oss.
Remiss fick vi som sagt oxå, doktorn sa att han brukar röntga barnen för att kolla hur det ser ut, men sa att nu sku det bara dra ut onödigt på tiden, så han skicka in remiss direkt ist.

Sen va jag o lämna Zica i parken. Tänkte att hon kunde ju fara dit även fast hon hade sina öron nu. Men kände som så att jag hellre lämna henne där o busa o ha kul än att låsa in henne hemma o ha tråkigt typ. Hon blir knappast friskare av det. O som jag sa ti fröken i parken, hon e ju inte sjukare för att jag vet att hon har öroninflammation nu, o eftersom hon e pigg o så så fick hon fara dit endå.

Jag va ti Janice under tiden. Prata lite skit o hade oss.

Sen hämta Zica o så hem. Som vanligt en lugn kväll hemma sen... O bara ett par dagar kvar nu så e Uffe hemma igen. Men blir nog bara hemma några dar då vi tänkte att han får jobba nästa vecka igen. Just nu sitter han iaf på nån av Vikings Helsingforsbåtar på väg mot Helsingfors... :)

Ja just det, sitter i pluggartankar igen förresten. Funderar lite på om jag sku ta o läsa på distans ti hösten om jag inte får nå annat o göra... Lite kluven sådär, men tänkte jag sku söka iaf, man behöver ju inte börja om man nu får platsen sen... Men har man nu inte sökt så har jag inte det alternativet alls heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar