måndag 16 februari 2009

Nu e d SLUTAMMAT

Ja, nu e d slut me tissandet! ÄNTLIGEN dricker vår kära son ersättning! I lördags morse amma jag sista gången, sen när jag väl kom ti butiken o köpte lite ersättning, eftersom jag glömt allt hemma, så har han bara fått ersättning. Har funkat hur bra som helst, o nätterna har funkat skitbra, bara 1 natt som jag fått gått upp o lagat en flaska åt han, resten av nätterna så har han somnat om bara pappa varit till han. Men har nog lite misstänkt att det mest bara varit blask som kommit från mig, men ha nog mest ammat för att han sku få i sig nån vätska alls...
Vill inte utsätta han för mig nattetid då jag antagligen luktar mat fortfarande, så Uffe har fått tagit nätterna nu. Det har han iof gjort ett tag eftersom jag jobbat. Men må säga att det nu va skönt att sluta amma, han blir endå 10 månader ida, så tycker nog jag hållit på länge nog nu. O inte ha det spänt nåt heller vilket varit skönt! Men så ha vi inte ammat så mycket heller sista tiden då jag jobbat som jag gjort...
Ikväll pröva vi även me välling, o det gick i det me! Så intressant o se hur natten blir nu...

Annars så for vi hem imorse. Va via stan via AMS o skrev in mig där, så nu e jag officiellt arbetsökande, nu ska man bara vänta o se om jag får nån ersättning alls.
Sen va vi en sväng via farmor Stina oxå o sa hej!
Efter det va det veckohandling på Mattssons o så hem o elda lite värme i huset. Bara hemma o tog det lugnt på kvällen... Borta bra men hemma bäst!!! Men varför ska det vara så långt ti er Josse??? ;)

3 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!! Ja inte till att du är arbetslös alltså haha utan att det är slutammat:). Skönt va? Ja om några dar om inte annat när det är över över. Va kul att det funkar med annan dricka nu.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att det är långt men egentligen är det värst med båten som tar två timmar att försöka göra något på...Men det är ju bra att vi inte bor för nära varandra. Då lessnar vi inte på varann så fort...Men ni får stå ut med oss i sommar under några veckor å sen helger...Bra att han tog vällingen. Hur gick natten??? Kramar Josse

    SvaraRadera
  3. Så sant så sant!!! Men ser riktigt fram emot sommaren! O en jäkla tur att det finns MSN, telefonräkningen sku nog annars bli väääldigt dyr... ;)

    SvaraRadera