tisdag 13 januari 2009

Jobba imorn...

Ja, va hände egentligen? Va in ti stan ida ti Folkhälsan o sku lämna in min arbetsansökan. Stod i annonsen att man sku börja i april. Sagt o gjort, for dit o lämna den ti min gamla lärare Linda som va lärare då jag gick ti kock på sjömans. Då fråga hon direkt om jag kunde komma imorn o jobba redan, då hon ena sku ti läkare på em o antagligen bli sjukskriven. Hmm, tänkte jag hur löser jag det här, har ju 2 dar kvar på mammaledigheten ännu, sjuk son hemma, men va fan, klart jag kommer! Sen va det ju o berätta för Uffe. Bestämde iaf som så, att jag jobbar nu imorn iaf, o förhoppningsvis denna vecka. Sen nästa, så jobbar Uffe som planerat, o så försöker vi fixa barnvakt om jag ska jobba då. O så får dom berätta lite om hur min framtid blir där, för om jag får va kvar så går Uffe på hemvårdsledigt ist för mig... Ja, denna vår blir nog kanske inte riktigt som planerad. Men oj va det ska bli skönt o få jobba. Tänk o få vara hemifrån o göra nåt o verkligen känna att man e mer än bara mamma. Just nu känns det verkligen behövligt...

Dagen ha väl annars varit som våra vanliga dagar. Jag, Uffe o Zev va ti farmor Ingeborg en sväng medans Zica va i parken. Sen hem o äta mat o sånt o så for Uffe iväg på fotoklubbsmöte. Dom ska tävla i årets bild ikväll, kan ju bara hoppas att det går lika bra lr bättre iår än förra året då han blev 3:a o 4:a :)
Fick faktiskt Zev o äta gröt på kvällen utan o spy! Det ni!!! Känns som nåt kanske e på väg åt rätt håll, inte en dag för sent. Men än ska vi väl inte ropa hej...

1 kommentar:

  1. Inga vann ja någge, dom hade den skummaste rösträkningen jag varit med om.

    SvaraRadera