torsdag 22 januari 2009

Inte min dag ida...

Nej, det kan man verkligen säga...

För det första så sov inte Zev inatt typ, bara krångla o knöla. Men underbaraste mannen tog hand om det, så lite fick jag sova iaf :)

Sen så vakna han imorse samtidigt som mig typ, så amma han lite då, vilket gjorde min morron sen. Sku sen klä på mig. Lägger alltid fram kläder kvällen före så jag slipper krångla i sovrummet så mycket o inte behöva väcka Zev. Nå, då hade Veslan spytt på kläderna inatt, så va bara o leta fram nya i mörkret.
For iväg sen lite lagom sen, kom på nästan direkt att jag glömt telefon hemma, så bara o backa tibax hem. DÅ va jag glad över extraljusen Uffe satt upp bakåt, lovar man såg bra!

Iaf sladda ner ti färjan me Doris, sen då såklart, för att konstatera att färjfan inte gick!!! Ingen aning va förarn höll på me, men färjan avstängd o färjföraren på den andra båten. Nå efter en stund så gick förjan till slut iaf... Nå, va händer då? DORIS E UTAN VATTEN!!! Gick varm o blåste bara kallt i bilen. Fanns ingen stans på vägen o fylla vatten, så körde ti Godby, tack o lov så höll hon dit. Stannade vid Shell för att tanka vatten, o visar sig att Mackfan har vattnet avstängt! Nå bara ringa jobbet o säga att jag sku bli sen då macken som tur va öppnade halv 8. Då jag visserligen sku varit på jobb. Kom iaf en surkärring o satte på vattnet så jag fick fylla på o sen köra mot stan. Gick jättebra tills jag kom ti köerna vid rondellerna. Vilken skillnad o komma halvtimme senare än vanligt...

Sen på jobbet va det nog mest bara kaos ida kändes det som. O så klart så va jag tvungen o gå tidigare då jag hade tid för omplåstring på medimar 15.15. O självklart va ena av blåsorna riktigt geggig o kletig, så får se vart det slutar sen då.

Iaf, tanka Doris me vatten o begav mig hemåt igen. Fick fylla på igen efter alla rondeller, sen höll hon ti Godby. Handla o tanka mera vatten, sen höll hon enda ti färjan innan det va dax för nästa dos vatten. Tur man inte behöver tanka diesel lika ofta må jag säga... ;)

Kom iaf hem till slut, o Uffe fick gå ut o skruva. Va tydligen nån slang som det gått hål på, så nu e hon lagad o fixad igen. Så förhoppningsvis kommer jag väl mig iväg på jobb imorn igen. Sen får vi se om det blir nå mer. Nästa vecka ska jag va hemma iaf :) Ska nog bli skönt det me faktiskt...

1 kommentar:

  1. Hmm, gudmor är inte helt säker att hon är på rätt dag nu men i alla fall så ge Zica en stor födelsedagskram... ;o))

    SvaraRadera