fredag 16 januari 2009

Fredag!!!

NU förstår jag verkligen varför folk älskar fredagar! Tänk, en hel helg ledig framför en... haha... O jag som bara jobbat 3 dar, vart ska detta sluta? Men lika bra o börja lungt... haha

Nå, visst har jag alltid gillat fredagar tidigare, oftast kom ju endå Uffe hem då. Men har egentligen inte haft nå sånt jobb som varit "beroende" av veckodagar o helger på det sättet. Jag menar, jobba på sjön me 4-8 lr 6veckorssystem, där "flöt" ju dagarna ihop vare sig man va ledig lr på jobb. På omsorgshemmet i Föglö när jag va natta så va det ju oxå rullande schema så där va det heller ingen skillnad på veckodag. Måste väl vara när jag gick i skolan då, som man faktiskt gjorde nåt mån-fre, men då jobba jag oftast helgerna, så inte fick man njuta av dom för det. O e man mammaledig så e ju varje dag den andra lik typ... Få se bara hur länge detta "svenssonliv" varar...

Jobbat ida igen då som sagt. Samma som tidigare dagar, lagat sallader o sånt, o sen diskat. Trivs bra där i min lilla diskhörna :) Efter jobbet for jag ti Uffes farmor där han o barnen va. Badade barnen, o sen for vi hem. Uffe va ute o skruva lite mera extraljus på Doris på kvällen, o jag va inne o bara tog det lugnt me barnen. Sen tvn som gällde... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar