fredag 22 juni 2012

Hemma!!!

Igår fick jag komma hem igen. Först va det lite tveksamt men sen då vi alla insåg att det e nog bättre o fara med flyg ist för att sitta me alla fyllon på en full färja så fick jag fara, o vi har ju faktiskt ett sjukhus här me. Jag fick välja om jag ville hem eller om dom sku skicka mig ti sjukhuset här. Det va visserligen mitt förslag från början, för jag kände verkligen att jag sätter mig INTE på båten om jag inte måste!

Iaf, open gick bra! Fast jag mådde ju inte så bra efter, väldigt illamående, men det har jag märkt att jag alltid blir av morfin. Så nån sån missbrukare kommer jag ALDRIG att bli. Fick nog morfinpump kopplad som jag bara behövde trycka på knappen så fick jag en dos, men den vägra jag använda!

Iaf, open gick bra, o Uffe som var me bilen på service i Åbo va upp en sväng på kvällen, men då han konstatera att jag va vaken typ 30 sekunder o sov i 3 minuter, så ansåg han att jag inte va nå vidare sällskap :)

Onsdagen sen va jag mycke piggare. O blev äntligen av me morfinpumpen, då ena infarten inte funka längre, så jag sa att dom kunde ta bort pumpen o ge smärtis i sen infarten ist. Upp o gick o drack lite. O mådde relativt bra me tanke på omständigheterna. På eftermiddagen började ett sår blöda igen som dom redan sytt en gång extra på uppvaket då det inte ville sluta blöda där heller.

På torsdag morron kom dom o sydde det där såret en gång till, dock utan bedövning, då dom tyckte det va onödigt då det bara va två stygn. Men endå ville det inte sluta. Så hängde lite på det där såret om jag sku få åka hem eller inte. Sen efter nån timme då det fortfarande blödde så kom dom o tog upp såret på nytt, o sydde om inifrån då det va inuti det blödde o då fick dom äntligen stopp på det! (denna gång fick jag lite bedövning) O efter det ansåg dom att jag inte behövde vara kvar längre, utan fick boka flyget o åka hem!!!

Väl hemma kom Uffe o hämta mig från flyget, så via stan o hämta lite mediciner o andra ärenden o sen hem! Lite lagom mör, men endå inte så jätteont! Skönt det iaf.

Nu e d midsommarafton, o då Uffe redan farit iväg på jobb, så ska Patrik komma o hämta mig o så ska jag me åka ti Skag o "fira" midsommar me barnen o underbara vänner. Få se hur mycket man orkar bara! Inte varit så bra dag ännu ida, då jag haft väldigt svårt att få i mig nåt. Men nu efter nästans 1 dl cambridge så börjar jag må lite bättre. Går väldigt sakta o få i sig nåt, men det ska det ju ta! Sätter sig som ett lock i bröstet minsta lilla jag försöker svälja. Men det ska väl bli bättre.

Lär väl vara ett par jobbiga dagar nu framöver, men blickar framåt, o från nu kan det bara bli bättre!!!

Så ha en trevlig midsommar alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar