måndag 15 juni 2009

Sjuk...

Ja, fast egentligen känner jag mig inte riktigt det, men stannar hemma från jobb ida. Har världens diarre, o magknip, så tänkte att det kanske e bäst o hålla sig hemma så man inte riskerar o smitta alla på jobbet. Blir bara o ta det lugnt ida, så man e bättre imorn. För då e d massor känns det som.

Först börjar dagen 04.30 *gäsp* med gökotta me jobbet. Hur f*n ska man orka sig upp mitt i natten? Nå, går säkert bra på ett lr annat sätt... Sen så är det jobb några timmar innan vi äntligen ska ti läkare me Zev. Hoppas vi nu satan får hjälp, annars blir jag galen! O sen på kvällen ska vi ti Björn o Rebecka o titta på deras hus, kul kul! :)

Helgen har varit mera lugn här. Uffe va ut o fiska lite i lördags, o jag baka bullar. Så nu finns det lite i frysen om nån e kaffesugen ;) Sen på kvällen va Uffe o Zica ut o la 2 nät.

På söndag morgon ringde för en gångs skull Uffes klocka, o jag fick ligga kvar i sängen. Då begav han sig ut o hämta näten. Kom hem me en 3,6kg (rensad) öring, samt 2 fina abborrar o 6 strömming ti katten. Så nu har vi alla mat ett par dar. :) Kan lova fisken smaka bra ti middag sen.
Sen på dan va vi ut ti Hammarland o hälsa på farmor o farfar, samt va via Sannas stuga o hälsa på henne, Benita o barnen :) Synd att man ser dom så sällan...
Kvällen sen va bara lugn hemma, som vanligt i detta hus... :)

Nu ska jag kura ihop mig i soffan me mitt magknip o hoppas det blir bättre snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar