tisdag 16 juni 2009

Barnpkl

Ida tog jag modet till mig o begav mig på jobb. Det där me Gökotta hoppade jag över då jag inte riktigt litade på min mage, o kände att det va liiiite väl långt borta från en toalett ;)

Efter jobbet så kom familjen o hämta mig o så for vi ti stan. Uffe o Zica släppte av mig o Zev vid sjukhuset, o ÄNTLIGEN fick vi träffa en läkare som faktiskt lyssna på mig o tog mig på allvar. Han trodde nog på mjölkallergi då jag berätta hur magen har varit. Samt som han sa att är det inte det så är det nåt annat, för helt normal är den ju inte. Fick göra pricktest där på plats på mjölk, ägg, soya, torsk o va det nu var. Men inget av dessa test gav nå utslag. Imorn ska jag iväg innan jobb o ta glutenprov på han. Sen tar det ett par veckor innan det svaret kommer, så får vi se sen vad som händer. Men skönt nu iaf att nåt e på gång, o att man äntligen fått en läkare som lyssnat på en. Såklart var det ju bara en vikarie som man aldrig mer kommer o få träffa, men alltid nåt iaf...
Jo, o upp i vikt hade han äntligen gått igen. 14 månader ida o vägde 12285g o va 80,2cm lång. Så magra ur helt ha han ju iaf inte gjort vår lilla knubbis...

Hemma sen på kvällen var det lugnt som vanligt. Hitta en fin gammal tunna ute i förrådet som jag satte blommor i som jag fick av farmor i söndags. O sen blev det lite blommor i en kruka me... Nu gäller det ju bara att jag får dom vattnade me. Men ska sommaren fortsätta som den börjat så behöver jag ju knappast oroa mig för det :/

2 kommentarer:

  1. va bra att ni Äntligen fått lite tester tagna för allt vad det kan vara.
    Kul att han gått upp i vikt oxå =) han står ju stadigt när det blåser iaf =)

    Kul att det löst sig med barnvakt på midsommar!! synd att inte vi kan vara med..men det kommer ju fler tåg =)

    Ha det bra och krama alla från oss!!

    SvaraRadera
  2. Jo, ingen risk att den där knodden trillar ikull :)

    SvaraRadera