tisdag 23 juni 2009

Den dag jag skaffa barn...

Det var den dagen jag sa upp mitt liv om att få leva som vuxen, få va bara kvinna o man, faktiskt få vara nåt annat än föräldrar...

Nej, adoptera en mormor/farmor e nog nåt jag ska göra, så kanske man äntligen kan få nån som kan ställa upp när det behövs...

Hade sett fram emot en barnfri midsommar, faktiskt bara få vara vi, bara få slappna av o veta att ungarna har det bra, inte behöva sitta på spänn ifall dom sku vakna eller nåt annat sku hända. Den midsommaren gick ju iaf bort. Hade iaf en helt underbar midsommar, nåt annat hade jag inte heller väntat mig fast barnen var hemma, det va bara det att man ville få en kväll utan barn.

Ni ska ju inte tro nu att jag inte vill ha mina barn lr nåt, men faktiskt nångång sku det va skönt o få göra nåt utan barn. Har ju faktiskt fått njuta av Zedrica 6 nätter under dessa 3½ år... Det ni! O Zev har jag varit utan hela 2 nätter, nog kanske liiite väl mycke va? Nej måste nog börja lunga ner mig, o faktisk inse att jag har barnen för att jag vill ha dom, inte för att nån annan hela tiden ska behöva dras me dom...

Vi fick ju faktiskt 2 dar i maj utan barn, får nog leva på dom 2 dagarna några år till nu...

Måste nog erkänna att nog e jag lite avundsjuk på alla er som har mormor/farmor som avgudar sina barnbarn o bara älskar att få vara med dom... Visst, det kan gå till överdrift det me, men nog sku det va skönt ibland o ha den grejen med...

Nog svamlat om barnvaktandet nu... Prima liv lever jag, o sku inte byta ut mina monster/guldklimpar mot nåt i världen!

Sitter nu o bara väntar på att Putte, Josse o Budda ska komma... O väntan e lång då dom redan borde varit här, men missa dagsfärjan... :( Så nu e d bara o vänta lite till...

5 kommentarer:

  1. Hej gumman! Synd att det sket sig med barnvakten på midsommar... Men i slutändan så kommer nog det att va barnvaktens förlust... Sätt ut en annons i tidningen efter en ny=). Klart man måste få tycka att det är skönt att få va ledig från kidsen i bland, bara för man blev mamma så försvann man ju inte som person. Pöss på dig!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, vad du har börjat bli duktig på att blogga nu då... Jag hänger ju inte med alls... Orkar inte uppdatera min stackars blogg... :(
    Jag skall ju vara barnvakt åt Lowa på lördag och halva söndag, det är min premiär... ;o) Så går jag i mål med flaggan i topp så... Skämta bara, men nån gång skall väl vara den första med...
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det kommer nog o gå toppen ska du se... Sen kan du ju ta mina monster efter det ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hm de där lät inge kul, men som Sanna skrev, lägg in en annons, extramormor/farmor sökes, de finns många tantor som inte "får ha" sina barnbarn osv med, värt ett försök. Finns de inga kanditater i närheten i by(arna)?
    Klart man behöver lite egen tid med, och barnen likaså iofs, umgänge utom familjen är alltid bra för dem med ju.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej
    ja, som jag skrev tidigare så vet du att vi finns om det behövs, och inte bara för Zev utan tar gärna båda eller en och en bara man vet några dagar i förväg att man hinner ordna lite.

    Och har man lovat ska man ju hålla det annars ska man nog ha en VÄLDIGT bra orsak.....:p

    hoppas att det annars är bra!!!

    kramar i massor från oss =)

    SvaraRadera