onsdag 15 april 2009

Vart tar tiden vägen???

Det e lite svårt att verkligen förstå, men imorn blir min lilla bebis, min lilla plutt 1 år!!! Börjar verkligen bli dax för mamma o förstå att han faktiskt inte e nån liten bebis längre. Han e ju stora killen! Men känns som igår som han kom. E ju faktiskt inte alls länge sen. Men tänk egentligen vad som hänt under detta år. Vi fick vårt andra barn, gifte oss under hans dop, köpt segelbåt samt köpt hus o flyttat ti Vårdö. Så nog har det ju hänt en hel del under detta år oxå... Men endå, det har bara flugit förbi. Ska det fortsätta i den här takten börjar ju Zica skolan imorn, o sen e d inte långt kvar tills Zev börjar... :)

Annars knallar allt på som vanligt. Blir lite kalas imorn, men kommer typ Uffes farmor o farfar o syster Anna med familj imorn. Mamma o pappa kommer på fredag o stannar ti lördag då dom ska på mammas morfars begravning. Känns lite lessamt att jag inte kan gå på den, men e enda dan jag e ledig nu som vi kan ha kalas för Zev, så vi har det typ samtidigt. Så sen på lördag kommer väl övrig släkt o vänner som känner för att komma...

Imorn e d dax för jobb igen, o sen e jag ledig 2 dar igen. Skönt. Men har kommit på att jag trivs fruktansvärt bra på mitt jobb. Både med personal o boende, så är rena nöjet än så länge o fara på jobb. Man ska nog vara glad så länge det känns så. Men som det känns nu så sku jag GÄRNA va kvar där i höst med sen, men tror inte det finns nån jobb för mig, samt att det blir svårt om Uffe ska fortsätta köra, då dagis e lite dåligt på att ha öppet på kvällarna. Så måste väl försöka hitta nåt annat jobb ti hösten sen bara. Nåja, e ett tag kvar, så får se vad som händer då... Ha ju även funderat på o börja plugga, men ha nu inte fått in nån ansökan än. Känns så osäkert me om jag ska söka den distansutbildningen jag tänkt då den inte riktigt e godkänd här tydligen, så då känns det ju ganska meningslöst o lägga ner den tiden om jag endå inte får nåt för den... Hmm, svårt det där hur man riktigt ska göra. Men det löser sig väl även detta, som allt annat brukar göra sist o slutligen... :)

1 kommentar:

  1. Utbildningen är godkänd här. Vem har sagt att den inte är det?

    SvaraRadera