torsdag 2 april 2009

Läkar och tandläkarbesök

Igår va vi ti öron/näsa/halspkl me Zica för att kolla hur det va me hennes mandlar eller vad det nu heter i näsan... Den va inte så stor så läkaren tyckte vi sku avvakta o vänta ti hösten o se hur den ser ut då, då hon nu inte verkar ha så stora problem o andas genom näsan. Så sku få ny kallelse till hösten.

Sen va vi ti Uffes farmor en sväng o så via Zooarken för att inhandla lite foder både ti orm o ödlor. Där förstörde jag dagen totalt för 2 småflickor sådär runt en 10 år som stod o beundra alla små gnagare som fanns. Vi gjorde ju då det samma, fast i helt annat syfte, så när vi bestämt vilken vi sku ha så fråga dom om vi sku köpa den, o jo sa vi. Då fråga den ena flickan vad vi sku göra me den? Fråga henne då flera gånger om hon faktiskt ville veta, o hon sa jo, men tror nästan hon tänkte börja gråta när jag helt ärligt sa att den ska bli ormmat ;) Haha, jag hade iaf skitkul! Nog får att råttan fortfarande lever, då det tydligen va fel färg lr nåt för Ålands kinkigaste KP... :/ Nå råttan får väl tassa på där inne ett tag, så får vi väl i värsta fall föra tibax den om det snart inte passar herrn o äta den...

På kvällen sen for jag iväg på jobb igen. Blev en lite tung natt då det inte just blev nå sova igår. Men så lugnt där på jobb, så gick nog helt bra endå....

Ida har jag haft huset för mig själv, vilket betyder att jag sovit riktigt bra!

Zica har varit ti parken o Uffe o Zev ti Janice. O sen va Zica ti tandläkaren på 3 årskontroll. Hon hade varit jättedukti o visat alla tänder jättefint! O fått beröm för fina tänder, så det kändes jättebra!

Nu tas det bara lite lugnt, o snart dax för jobb igen... 2 nätter kvar nu sen e d dax o jobba dag igen... Ska nog faktiskt bli skönt det me :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar