torsdag 26 mars 2009

Torsdag!

Ja, igår va vi som sagt ti HC me Zica. Hon har då UVI, men inte sån där vanlig som man får av tarmbakterier, utan hennes förkylning som hon har i kroppen, som då tydligen inte försvunnit, utan den har ramlat ner dit ner o satt sig som en UVI, så nu har hon fått en ny antibiotika som är en snäll variant, som hon ska ha 3 gånger om dan i 7 dagar. DÅ ska sen förhoppningsvis prickarna o all annan infektion vara borta. Är den inte det så ska hon få mera medicin...

Efter HCbesöket så va jag o hämta Sussie o så va vi o hämta ut Chryslern från verkstan o körde Camillas bil till hamnen så hon sku kunnu komma hem från jobb sen på kvällen. Sen körde jag hem Sussie o så stanna jag på en kopp te.

Efter det va det dax för stora mammaprovet! Va ti Hesburger o åt middag me båda barnen själv!!! Fast gick MYCKET bättre än jag föreställt mig, så va faktiskt inte så farligt.

Hemma sen var det inte så mycket kvar av dagen. Satt hela kvällen o prata me Uffe i telefon typ. Allt en jäkla tur att det e gratis. Han kommer inte hinna hem ti lördagen heller såklart när jag ska iväg o jobba, så Stina kommer hit imorn o sover här så hon kan ta barnen. Ibland e d allt bra tur man har en farmor :)

Ida har Zica varit ti parken, o jag ha varit ti Janice ;) Sen helghandla o hem. Bara lugn hemmakväll som vanligt.

Funderar på o börja me LCHF metoden. Känner mig duktigt laddad nu för att gå ner i vikt, så lika bra kanske o satsa då. Hitta faktiskt mycket bra o intressanta recept på nätet, så tror inte det kan bli så svårt. Det jobbigaste e nog d där me o inte få äta smörgås på morron, men det överlever man säkert det me... :)

Nu e d nog dax för att hoppa ner i lopplådan o prata snällt me kudden en sväng igen... Tjing!

1 kommentar:

  1. Håller tummarna nu för att tjejen ska få bli frisk..

    Har du skickat in anmälningen förestän?
    Kram

    SvaraRadera