tisdag 3 mars 2009

Tisdag

Jaha, så va det tisdag igen. Igår blev det visst ingen blogg skriven. Va ti stan igår medans Zica va i parken. Sku o köpa syrsor som vanligt ti Marjut, men kom hem me en pojkvän ti henne oxå på prov. Verkar nog funka bra, dom slåss iaf inte så det e ju positivt. Så nu måste vi väl försöka hitta nåt lite större terrarie till dom 2. Lite kul sku det ju va om hon började lägga ägg igen o det kommer lite bebisar :)
På kvällen va vi en sväng ti Prästö o hälsa på. Sa att vi sku ju faktiskt kunna ses lite oftare då vi faktiskt bor nära varann. Dom flesta andra av våra bekanta bor ju endå en bit bort, men så blir det ju när man väljer o flytta som vi gjorde...

Ida har vi bara varit hemma. Uffe ha varit ute o plogat, o dragit runt me Zica i pulkan efter gräsklipparn. Den där stackars gräsklipparn kommer nog ge upp innan sommarsäsongen ens börjar så den får göra det den e gjord för haha...
Jag har fixat o donat lite inne sådär, men annars tagit det allmänt lugnt.

På kvällen for Uffe iväg på fotoklubbsmöte, o jag tog det bara lugnt hemma. Imorn ska jag ti Vreten o jobba en dag. Eventuellt torsdag me, vet inte riktigt vad vi kom överens om. Men fredag blir det Tallgården för min del. Ska dit då på inskolning. Hoppas nu jag får komma dit snart sen igen o jobba...

Nu duschen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar