söndag 15 mars 2009

Söndag

Ja så har det gått en vecka igen. Sitter här ensam o ska väl alldeles just hoppa i lopplådan. Uffe for på jobb ikväll, så nu e man ensam en vecka igen. Lite tungt e d må jag säga, men så på nått sätt lite skönt oxå.

Helgen har varit riktigt lugn. Fredagen jobbade jag bort, först va jag på Vreten sista dan o där hade vi full fart, vilket va lite kul faktiskt. Sen hem o tvätta av mig lite o så iväg ti Strömsgården. Lugnt o skönt där som vanligt.

När jag kom hem hade Putte o Josse kommit, o sen lite senare kom pappa oxå. Hade me sig deras gamla bäddsoffa o fotölj. Blev o sitta uppe o prata lite o sen sängen. Fast Uffe o pappa förstod det nog inte riktigt utan dom satt uppe halva natten typ o drack öl...

Lördagen sen va bara lugn. Pappa for iväg ganska tidigt ti Geta på begravning. Vi andra tog det bara lugnt. Va ti Mattssons en sväng o handla lite. Kvällen sen blev det melodifestivalen o ost o kex, GOTT!

Ida ha det oxå bara varit en lugn dag. Putte o Josse for på fm. O sen kom Stina hit en sväng. Blev o äta lite middag o sånt, o sen for både hon o Uffe. Hon hem o Uffe på jobb. Så nu e d som sagt en aning tomt men ska väl gå bra. Bara hoppas jag får börja jobba snart så han får va hemma lite... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar