måndag 31 augusti 2009

Gräsänka...

Ja, nu e man det riktigt på riktigt... Sommaren är verkligen slut nu. Uffe e iväg på jobb o jag har jobbat min sista dag. Få se nu hur länge man blir hemma innan man hamnar ut på jobb igen. Dom ringde visserligen från Trollsländan ida o fråga om jag kunde komma denna vecka o städa, men tackade faktiskt nej till det, får inte till det på nåt sätt än med dagistiderna. Ska lämna in anhållan ti nån nämnd här på ön att jag kan flexa lite med timmarna, så vi om inte annat kan ha barnen mera på dagis dom veckor Uffe e borta o mera hemma sen när han e hemma. Nej, skönast sku det ju va nu o få ett jobb så man får ordning på allt igen. Men när jag inte riktigt heller vet vad jag vill göra, samt är lite sådär lagom låst till dagistiderna me... Nå, löser sig säkert sa kärringen som sket i badkaret. Ska faktiskt helt ärligt bli lite skönt me nån ledig vecka. Känns som man har en del att komma ikapp med här hemma. Som tex fönstertvätt... NU ska det bli gjort!

Uffe e som sagt på jobb igen, o kan lova det är tomt här hemma nu. Fast samtidigt lite skönt. Men man vänjer sig nog snabbt me o ha han hemma hela tiden. Är lite kontrast nu. Visst va han borta en sväng tidigare i somras, men då hade jag ju Ellinor här som sällskap. Överlever säkert detta me, o blir nog bara bra bara man kommer in i allt igen.

Annars händer inte så mycket här. Putte o Josse va över i helgen. Länge sen sist nu, så riktigt kul o få träffa dom igen!
Imorn ska jag o barnen bege oss ut ti Berghamn o hälsa på mamma o pappa. Dom är där o ska bygga stenkista. Så passar riktigt toppen då jag hade planer från tidigare att ha barnen hemma imorn från dagis då dom hade lång dag ida...
Onsdagen sen kommer att gå åt ti o ränna runt på stan. Först AMS kl 10, o sen klippning kl 11. Däremellan ha jag tänkt o bla hinna ti skattebyrån... Sen va det nåt mer jag hade tänkt mig, men just nu står det still om vad det var... Skitsamma, va det nå viktigt kommer jag säkert på det...

Nu blir det nog o hoppa i sängen snart. Kl är nu inte så mycket än, men läsa lite, o sen sova. Natten som va så gav väl inte riktigt den bästa sömnen, men va så tomt i sängen då... Tar ju ett tag o vänja sig me det me...

Puss & Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar