onsdag 5 augusti 2009

01.27

Är kl då jag börjar skriva detta... Sitter på jobb o ska kämpa me o hålla ögonen öppna inatt. Kommer dock garanterat bli lite kämpigt då man började dan me att kl ringde 06.45 för att jag sku upp o jobba. Va hit o jobba några timmar o sen hem några timmar. Blev dock inte alltför mycket vila då kusin Sanna me familj tittade ut på lite fika. Hur kul som helst o träffas. Gör det alldeles för sällan... :( Tack för besöket!

I helgen så har vi varit 50% barnfria igen. Helt underbart! Denna gång var Zedrica me Camilla på bussresa o gjorde både Skansen o Grönan. Hade gått hur toppen som helst! Dock hade Skansenvistelsen blivit lite för lång så dom hann inte göra så mycket på Grönan vilket var lite synd då Zica tydligen hade älskat det. Så vi vet ju vart familjen Englund verkligen sku borda ta sig nästa år :)
Fick ju känna på där på natten me hur det är o vara tonårsförälder då jag o Josse var ti Godby vid 12 o hämta hem Zica från bussen. En ny erfarenhet det me :) O på nåt konstigt sätt hade hon hållit sig vaken från lite före 6 på morron ti ca 12 på natten då hon väldigt trött o väldigt lycklig somnade i bilen på väg hem. Inte illa för en 3½åring som varit på spännande äventyr :)

Övrigt förra veckan så var det bara lugnt. På fredan va jag o barnen in ti stan o träffa bla Camilla. Sku boka tattootid, men självklart hade dom stängt den fredan, så det sket sig. Va sen o gjorde lite andra ärenden o så fika på Svarta Katten såklart! Vad är en dag på stan utan det?
Sen lämna Zica hos Camilla o så hem.

Fick besök av Fingal, Kerstin, Linnea o Andreas när jag kom hem. Dom hade varit o fixat lite ti Linneas skolstart, o passa på o komma på besök. O det bästa av allt, dom bjöd på middag! Alltid lyx me middagsgäster som kommer o bjuder på maten :)
Kvällen blev o dricka nån liten cider o prata en massa skit. O på natten kom Uffe äntligen hem, samt att Putte o Josse kom :)

Lördan jobba jag lite, o sen bara lugn dag. Blev bjudna på middag även denna dag, sånt gillar vi :) Spelade lite Skipbo på kvällen innan det var dax för trippen ti Godby o hämta Zica.

Söndagen va me bara lugn. Camilla kom ut på em på middag o fick sina bromsar bytta.

O nu e d ny vecka igen, med typ kaos på jobbet me alldeles för lite personal, o ingen som vill komma o jobba. Så blir o jobba lite dag o natt. Men vad gör det? Gäller o passa på medans man har nåt. Snart är det ju över...

01.40 e kl nu, o jag tänker avrunda detta långrandiga inlägg o gå se om mina tanter o farbröder sover :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar