söndag 9 augusti 2009

Mitt i natten

nå nästan iaf sitter man här igen. Är på jobb inatt igen, men bara 1 natt denna gång... Hem sen o sova några timmar innan vi ska en sväng ti dagis o prata tider o inskolning o sånt, innan man åter igen ska söka sig till arbetet. Gäller ju nog o jobba nu så länge det finns nåt att göra... :) Fast nästa vecka ska väl allt börja återgå till det normala :)

I helgen har jag iaf varit ledig, o då begav vi oss ut på sjön. Helt underbart väder me lika underbara seglingar till o från Degerby. Ida hade vi världens drömseglats tror jag. Helt perfekta vindar o toppenväder. Det enda negativa e väl det att man inte hade vett varken ida lr igår o ha kläder på sig, så man e lite fläckvis bränd så att säga. Endå har jag varit hur duktig som helst tycker jag o smort in mig, så man kan ju bara tänka sig hur man sku ha känt sig o sett ut om man inte sku ha gjort det. :/ O sen gjorde jag ju det som jag annars alltid brukar se till att INTE göra, nämligen ha solglasögonen på för länge... Hmm, hur sluta det då, jo, ser ut som nån jävla felsvängd panda i nyllet! Mindre kul kan jag lova... Får bara hoppas att det jämnar ut sig snart. Ida fick åtminstone glasögonen ligga kvar nere i båten ;)

På torsdag ska vi åka ti Sverige fram o tibax typ. Ska föra över ormen som ska flytta nånstans dit, o så passar vi på o fara o hälsa på mamma o pappa, o sen på fredan efter jobbet e d Tattoodax!!! Lr hoppas det iaf, han tyckte jag sku komma in då det va Walk-in tatueringstid, så bara o hoppas att inte typ hela Åland har småtatueringar som dom tänkt göra på fredag... Vill verkligen få dom gjorda nu, så bara längtar ti fredan... Fast bussigt nervös e jag ju oxå såklart! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar