söndag 20 september 2009

Skäms på mig...

eller nåt... Ha ju faktiskt blivit riktigt värdelös på att uppdatera denna blogg. Nästan, men bara nästan lika dålig som dig Camilla... *pik pik* Pöss

Ha hänt sen sist då? Uffe har jobbat, haft en ledig vecka o jobbat igen. Lr gör väl fortfarande. Hann inte ens hem i helgen. Trist nog, men som tur va så kom Putte, Josse, Thomas o Joy över o förgyllde mina dagar, så helgen rusa iväg som bara den endå. Annars brukar jag verkligen hata dom helger han inte e hemma, dom e så långa o man känner sig så ensam då alla andra sitter hemma hela familjerna o myser o umgås... Blev iaf en riktigt trevlig lördagskväll här me lite jordgubbsdricka, massa prat o självklart lite Skipbo!

Ida ha jag varit på farten hela dan typ. Först for jag ut ti Berghamn ti Benitas stuga o hälsa på mamma, pappa, Benita o Bengan, som för en gångs skull e ute o bygger stenkista. Sen efter det så for jag vidare ner ti Skag o hälsa på dom där. Käka lite middag o prata en massa som vanligt. Trevligt alltså. Fast du Sara, du va nog inte riktigt på topp ida ;)

Imorn e d dax för jobb igen. Ha ju faktiskt bytt arbetsplats för ett tag nu. Är husmor på Optinova. Ett jobb jag trivs super me! Får pyssla på o plocka o dona för mig själv. Se till att dom som beställt sin mat får den o att det ser snyggt o trevligt ut när alla kommer. Så skönt o få pula på själv o inte ha nån som hänger en över axeln o undrar vad man håller på me. Så barnen har oxå fått lite längre dagar på dagis, men det funkar toppen det me. Har jobb åtminstone till sista september, men jag e så elak så jag hoppas ju att hon fortsätter vara sjukskriven ett tag till sen ;)

Vi har flyttat om rummena lite här hemma me, så nu sover ungarna i "gamla matsalen", det som ska vara matsal är matsal igen, vårt gamla sovrum har blivit lekrum o vi, ja vi sover o tittar på tv i samma rum. Brukar skoja o säga att jag måste ju nån gång i livet pröva hur det är o bo i en etta, har ju aldrig gjort det förr. Men trivs super så som huset är nu, så riktigt toppen tills vinden är färdig, när den nu blir det? Måste ju kanske börja nån gång. Sku vilja ha ett jobb nu snart så man kanske sku kunna gå o prata snällt me banken om ett litet bidrag till.... ;) Nå, vi hinner säkert :)

Hmm, säkert någe mer jag sku borda berätta, men det kommer väl nog isf en annan gång. Ska försöka vara lite duktigare på att uppdatera denna, men tänker inte lova nåt ;)

Pöss

1 kommentar:

  1. Hej, nej tusan va dålig jag blev efter maten...
    mådde ju toppen innan, men sen låg jag resten av kvällen...skumma grejer... idag känner jag mig liite bättre, men inte helt på topp! kanske man skulle ta sig en tur till doktorn igen....

    Tack för igår..trevligt som vanligt förutom jag då =(

    men ska hitta en dag här i veckan att kika ut om du är hemma?
    men vi ringer ngt!

    kramar

    SvaraRadera