måndag 4 mars 2013

Länge sen igen...

Ja, långt går d mellan gångerna, men nu kommer d nå litet igen....

Va gäller dom där ynka 300g så e d seeeegt! Min kropp har (hade) tydligen bestämt sig för att d börjar räcka nu o satte sig på en platå lr nåt, iaf, ha pendlat upp o ner mellan 72,5-73,5 i flera veckor nu. Började gilla läget o konstatera att hit men inte längre kom jag, o kände mig helt nöjd med det. Så va gör då kroppen, jo levererar ett jättefint minus denna vecka, o kroppen hamna helt plötsligt på 72,1kg. Nå, me ett minus på över 1 kg på en vecka så väntar jag mig ett litet plus nästa igen. Men behöver ju inte vara ett lika stort. Är som sagt helt öjd me va som hittills åstadkommits, så så länge det inte börjar komma bara en massa plus så e jag nöjd!

Nå annnat kul som hänt då??? Jo, vi ha fått kisseungar!!! 5 små ljuvliga råttliknande varelser kom i fredags natt. Så min kväll som jag sku sitta me goa vänner o dricka vin sluta me att vi fick agera barnmorskor istället o krysta ikapp med katten. Men åh vilken härlig upplevelse o få va me om! O vilken fruktansvärt duktig mamma hon e trots att hon e bara drygt 1 år. Första kissen fastna på väg ut, så den fick vi hjälpa ut, men allt gick bra, o den har en liten speciell plats i ens hjärta, så inte så svårt o lista ut vilken vi kommer att spara...

Nog om detta, nu ska jag se på Familjen Annorlunda, o förundras över hur det kommer sig att man skaffar sig så många barn? Tycker det räcker gott o väl med 2 jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar