onsdag 13 juli 2011

Helg

Kan det inte bara bli fredag nu så även mannen får komma hem på semester! Det här me semester o sommarlov blir bara jobbigt. Hittar absolut ingen motivation till att fara iväg nånstans me barnen. O inte orkar jag fara runt halva Åland heller hela tiden, då ingen kommer hit heller. O så supertrist väder ida, så inte ens stranden lockar. O man blir ju så deppig när vädret inte e nå kul, så man får inget gjort inne heller.
Men gräsmattan ha ju iaf hunnit blivit klippt ida, för typ femtielfte gången iår. Kan man ha fettich på o klippa gräset? Har nog det jag tror jag ;) Men sen sku jag va duktig o klippa där pallar ha legat hela sommaren, vilket resultera i ett skrammel o sen ville inte klipparen längre som jag vill. Den startar o så, men stannar så fort jag sätter igång klippningen. Men tror jag lyckats fått nån sorts plåt att fastna där bland knivarna. Nå, gulle kommer ju snart hem så han får kika...
Jag får väl bara fortsätta längta efter helgen jag bara. Årets barnfria helg me Skagborna! Ska bli så skönt o få komma iväg o ladda lite batterier, känner verkligen att det behövs. Hoppas bara att det där regnet dom lite smått lovar inte blir allvar. O absolut INGET regn nästa vecka, för då är meningen den att vi ska tilläggsisolera taket, o det från utsidan! Så ingen regn då tack!
Tjoho tjohej, nu fortsätter vi längta ti fredagen! O "the Drontenlife" igen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar