måndag 17 maj 2010

Saknar...

Ibland är det så tomt här hemma. Lr rättare sagt, typ 2 av 3 veckor är det så TOMT!!! Vill verkligen att han ska hitta nåt jobb här hemma så att vi kan få leva ett "normalt" familjeliv nångång. Men men, nån gång ska det väl förhoppningsvis bli så...

Har varit ledig 4 dagar vilket va helt UNDERBART! Sku ha varit ti Kimito på begravning men bestämde mig typ i sista minuten att hoppa över den. Fanns helt enkelt inte tid. Fick bara en stress o ångest över att behöva åka. Va ju så länge mellan döden o begravningen så jag började känna mig "klar" på nåt sätt. Men samtidigt så känner man att man kanske sku borda varit där. Men men, den är förbi nu, o lite sent å ångra sig.

Ist for vi hela familjen ti Sverige hem ti mamma o pappa o fixade båten. Lr Uffe fixa på båten o jag for o hälsa på Sanna o barnen. Trevligt trevligt, o alldeles för länge sen sist :(
O så hann vi även en sväng ti Putte o Josse o kolla in deras nya hus. Grattis grattis igen ti husköpet!!! :)

Åkte hem igen fredag kväll, så lördagen blev det o påta o fixa lite på gården. Klippte en jäkla massa gräsmatta, men fint blev det. Fast nu syns det ju inte längre att stora mattan bakom huset är klippt, så får se om det blir o rejsa gräsklippare där i veckan, lr om jag tar på det lördag.

Har lite annat me som bör bli gjort i veckan; flytta det sista av rishögen (bara lite kvar) o slipa de sista 2 benen ti gungställningen samt "mellanpinnarna" o måla den. Men me mina underbara händer så kan jag inte slipa så mycket på en gång. Men ett ben gick iaf bra, hoppas jag, får se imorn hur det känns :/ O så klippa gräset då ;)

Nu e d sängen som gäller. Läsa lite o sen sova!

Ha d gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar