tisdag 7 juli 2009

Ledig tisdag!

Ja, det känns nog konstigt det, jag har ju inte varit det på evigheter, men nu äntligen fick jag det. Fast får nog gott jobba in det i helgen då jag jobbar en riktig monsterhelg. Men sen ledig måndag-tisdag igen :)

Imorse for Uffe iväg i regn o rusk o körde båten till Slottsundet där den nu får ligga resten av säsongen. Synd att det e så "långt" dit, annars sku vi nog överväga o ha den där hela tiden. Nu kan vi ju bli riktiga bryggseglare i gästhamn o allt ;) Va iaf dit o hämta han sen. For hem en sväng, o på em packa vi ihop oss o styrde kosan mot Skag.

Blev bjudna på middag där, grillat lamm. Måste faktiskt erkänna att det var gott, inte alls dom där gamla ullsockorna man ätit förr. Blev där en stund sen på kvällen innan vi for hem igen.

Imorn jobbar jag kväll igen, o sen på torsdag vanlig dag. På kvällen sen ska vi föra Zica ti Eckerö Linjen där hon blir upphämtad av mormor o morfar! Ska fara över ti dom o tillbringa helgen där, e meningen iaf. Kommer nog att gå toppen, hon tycker det ska bli riktigt kul! O e väldigt noga me att varken mamma, pappa eller lillebror ska sova hos mormor o morfar. O lovar hon ser fram emot o "åka stora båten o äta föttbullar"! :) Tänk va mammas lilla prinsessa blivit stor!
Tomt kommer det nog o bli hemma, men jag lär nog knappast märka av det som kommer o jobba hela helgen.

1 kommentar:

  1. Ha ha, va mysigt med en egen liten semester med föttbullar :) Ja du missar nog inte mycket de skulle ju va bara skitväder ändå!

    SvaraRadera