tisdag 26 maj 2009

Utan ström!

Jo, det har vi precis som övriga Åland varit ikväll. Mitt i House! Dom kunde väl endå valt nåt sämre program innan dom klippte Sverigekabeln för oss stackars Ålänningar... ;) Uss, hatar verkligen att vara utan ström. Lr ännu mera den där ovetenskapen om hur länge man e utan ström, o vad som kan tänkas vara fel. Sitter nog i från man satt över ett dygn utan varken ström lr vatten. Inge kul alls! O absolut ingen dröm med småbarn hemma, varav den enas mage inte e den bästa, o är i behov av dusch var o varannan morgon. Så vi gjorde som alla andra "rädda" (eller vad jag nu fick höra att jag va) Ålänningar o ringde ÅEA o fråga vad som var problemet. Tycker det e skönt o veta vad som händer o sånt. Kanske nån sorts kontrollfreak, vad vet jag??? Nåja, strömmen kom som tur vad tillbaka efter knappa halvtimmen lr nåt, så tur va ju det...

Ida har jag varit in ti svärmor o kollat igenom lite kläder, kom hem me ett linne, 2 par jeans, ett par shorts, o ett par såna där byxor som slutar på vaden. Visserligen vita såna, men tänkte dom kunde va bra o ha på jobbet... Prima prima ibland, nu har jag lite byxor igen... :)

Annars rullar väl allt på som vanligt. Jobb jobb jobb, o sen där emellan försöka hinna umgås me vänner o bekanta, samt försöka få nån sorts ordning nånstans på denna gård... Just nu e nog allt bara igenväxt, men vi har ju nog tid på oss, ska väl nog bli här ett år eller 2 till kan jag tänka ;)

1 kommentar:

  1. Hej! Det var skit tungt att lämna dagiset.. Höll på att börja gråta flera ggr där inne. Det såg dom nog också. Dom hade lagat ett super fint kort åt honom där dom hade skrivit "tack för denna tid vi fick ha dig, vi kommer sakna dig" och så ha alla i personalen skrivit under..
    Så när jag kom till bilen forsade tårarna. (Vilket dom gör i skrivande stund också..) Åhh va känslig man är :)

    SvaraRadera