söndag 10 maj 2009

Mors dag...

Japp, det e d ida, men kan inte direkt påstå att den blivit nåt speciellt i detta hus. Fick iaf paket av Zica imorse, ett jättefint kort som hon lagat i parken... :) Får väl fira lite extra nästa söndag i Sverige ist då vi e där ;)

Tiden har då rusat iväg sen jag skrev nåt sist, men blir lätt så. Va ha egentligen hänt sen sist då? Hmm, känns som man knappt gör annat än jobbar nuför tiden... Men härligt e d!

I helgen har Putte o Josse varit här. Dom har lite smått börjat flytta upp i bagarstugan nu. Blir nog helt toppen för dom där :) Hoppas dom kommer o trivas bra bara.
Igår for vi hela gänget ti Prästö en sväng o åt tårta då Daniel fyllt år. Riktigt godis va d! Kvällen hemma sen avslutades me god god jordgubbsdricka! Men blandvattnet tog slut så då blev det sängen, nog lika bra det tror jag så man orka me dagen ida me :) Men urtrevligt som vanligt va d! Vad annars??? hihi

Ida for Putte o Josse hem, o vi for en snabb sväng ut ti Föglö o hämta en båt. Nu e d bara snurra som fattas så har vi toppen fiskebåt sen... :) Kom såklart inte me den båten vi ville me (blev 3:e bil efter) så vi gick ti källaren en sväng o hälsa på gänget där... Så mysigt där inne! Jag önskar dom all lycka till i sommar!

Sen kom jag på att jag sku vilja få tag i en gammal plastbåt. En sån där liten snurrebåt som ligger på land o aldrig mera kommer o sättas i vatten typ. Gör inget om det e hål i den, då jag tänkte att vi sku ha den som sandlåda åt ungarna :) Så hojta till om ni har nån som skräpar så kommer vi o hämtar... hihi

Ha det gott alla, nu ska jag ladda 4 dar, för på fredag bär det av ti TALLINN!!! Bara längtar... 2 dygn barnfritt! Hur underbart låter inga det??? (o hur ska mamma klara det?) haha

2 kommentarer:

  1. Åh va nice med en båttripp, mamma kommer att klara det alldeles prefekt om hon bara vill:). Klart du kommer att längta men du dör inte... Tänk va bra att få längta lite oxå.... Jag ska oxå på Tallinkryss 29/5, ett helt gäng tjejer som ska åka (drygt 20 stycken). Ska bli så kul, å inte tänker jag längta så mycket. Men lite haha. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Fanns en "sandlådebåt" i lördagstorget eller om det var marknaden för ett inte så läng sen...

    SvaraRadera