måndag 19 november 2012

Veckans vägning

Tänkte att denna vecka behöver jag nog inte räkna me nåt superresultat då jag inte tyckte vågen rört såg någe nämnvärt. MEN döm om min förvåning då jag kolla förra veckans resultat o såg att jag tappat 1,4kg denna vecka! Hallå, hur kan kroppen fortfarande ge såna resultat? Kan ju inte direkt påstå att jag varken anstränger mig matmässigt eller tränar någe.

Igår va d ju då 6 månader sen jag började min resa med en månads flyt. O ida då alltså 5 månader sen jag fick min nya vän magen. Under den tiden nu har jag tappat 31,8 kg. Jag har gått från BMI 36,1 till 25,4! Helt oförståeligt så är det inte mycket kvar till normalviktigt BMI. Det har jag nog aldrig haft i det vuxna livet... Min midja (mäter över naveln) har minskat från 113,5cm till 95cm. Allt detta under ynka 6 månader! Det är e nog absolut bland det bästa som hänt mig, på första plats kommer ju naturligtvis barnen o maken, men sen, sen kommer detta!

Lite skrämmande är denna viktminskning ju samtidigt. Huvudet hänger ju verkligen inte med! Har svårt att förstå att jag faktiskt kan titta på "normala" storlekar på kläderna tex. O om det e som dom säger att man går ner ett år efter operationen, vart stannar jag då riktigt? Förhoppningsvis så börjar det ju nog stanna av snart. Några kilon till vill jag ju ha bort, men vill ju inte tappa för mycket heller...

1 kommentar: