fredag 20 juli 2012

Tiden går...

Så har ännu ett år passerat, o man har blivit ett år äldre, lr som jag då tycker, jag fyllde 25 för 8:e gången ;) Behöver man bli äldre??? ;)

Hade en riktigt trevlig dag igår me lagom me kaffegäster under en lagom ström hela dan. Precis sådär passligt så man hinner prata me alla som kommer, istället för när alla kommer samtidigt o man inte hinner prata me nån. Fick blommor, pengar o en New Ipad av min käre make... :) Heeeelt onödigt egentligen, meeeen, ack så rolig! :)

I onsdags hade vi en riktig myskväll jag o maken. Hade bokat barnvakt för en sak som sku göras, men våra vänner hoppa av, o vi bestämde oss för att endå ta barnvakterna o ta en kväll bara för oss 2. Så lämna av barnen o sen for vi ut ti Soltuna o åt middag. Beställde en miniplanka åt mig, o köttbiten va verkligen mini, men sååå lagom åt mig. Riktigt mumsigt. Sen åkte vi tibax ti Möckelö, ringde taxi o åkte ti stan. Först ti ÅSS på en öl (vatten för mig, ha inte vågat mig på alkohol än) o så lite bryggsnok där o titta på alla fina båtar. Sen promenera vi genom stan till Östra hamnen där det blev efterrätt i form av glass. Kika på lite båtar där me, o sen avslutade vi me att gå till sjökvarteret o sjödagarna o kika på skutorna o folk o ta nån öl. Va en så underbar o avslappnande kväll då d bara va vi 2 o man inte behövde ta hänsyn ti nån annan. Va verkligen välbehövligt för själen.
Vi kom fram till att det va nog första gången på våra 6,5 år som föräldrar som vi lämnat bort barnen "bara för att". Alltid annars ha d varit planer. Va d ju visserligen nu me från början.

O så har det ju gått en månad sen open me! O jag ångrar inte en sekund! Enda jag ångrar hittills e att jag inte tog tag i saken o gjorde det tidigare. Mår toppen, kan äta allt, fast i väldigt små mängder då, å ja, livet känns bara helt toppen just nu! O sen både få se o höra folks reaktioner värmer i hjärtat! O det som känns så skönt e att det hittills inte varit nån som varit negativ när jag sagt va jag gjort, lr att jag fått förklara en massa, utan bara positiv respons. Hur mycket folk sen muttrar bakom ryggen vet jag ju förstås inte, men d bryr jag mig inte om heller ;)

Nu ska jag se om familjen tänker börja vakna snart? Lite stan på schema ida , handla lite mat, o sen ska vi packa ihop o flytta ti Camp Skag över helgen, så vi fått äran o vara gudföräldrar imorn då barnen skall döpas :)

Tjingeling alla, o ha en trevlig helg! ( om nu nån orka läsa hit) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar