fredag 6 augusti 2010

Sommaren kom...

... o den gick! Eller, den nog bara rusa iväg...

Sku ha 3 veckor ledig semester o njuta av, kändes nog mest som man bara stressa igenom den. O endå hann man inte me allt. Dock gjorde vi iaf en del av det vi ville dvs: tälta på Kökar me underbara vänner, hotellnatt i Gävle samt Furuvik, mycket uppskattat av barnen, samt ett par nätter på Föglö, mycket uppskattat av mor i huset... O sen va det allt annat me som hör sommaren till, massa sol o bad, umgänge me vänner o god mat o dryck. Tyvärr dock lite väl mycket god mat, så nu är det hårdhandskarna som behöver tas på. Frågan e ju bara vart jag kan tänkas hitta dom :/

Annars rullar livet på sin gilla gång. Barnen börjat dagis igen o jag o Uffe börjat jobba.

O Uffe ha äntligen fått ett annat jobb, så fast han fortfarande kommer att vara borta o jobba så kommer han få vara mera hemma då han nu blir o jobba 2-2 ist för 2-1. Helt underbart!!! O jag fick höra lite goda nyheter ida, men mera om det sen då jag vet mera säkert me allt :)

Ida har jag o barnen iaf varit ute o åkt båt själva för första gången. O bra gick det!!! Mamma o pappa samt Hasse o Maggan låg i Bomarsund me sina båtar o vi sku dit o hälsa på. Bilen kändes lite trist, så självklart hoppade vi i båten o tog den dit. Jag menar, det gick nog nästans snabbare, om inte annat så va det roligare. O tro det eller ej, men vi kom både fram o tibax hela o torra :)

Nu väntar jag på att Uffe ska hitta hem. Borde bara vara dryga timmen kvar nu! O pga jobbyte så får jag ha han hemma enda till tisdag, inte illa pinkat det inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar