fredag 16 oktober 2009

Väntan...

... e lång ibland. Sitter nu o väntar på att 1 maken ska hitta hem 2 svenskarna ska hitta hit. Svenskarna är ju redan iland, men har en bit att köra. Maken har typ 10 min båtåka kvar (om dom nu e i tid) men sen har han desto kortare att köra, så han borde rimligen vara hemma först :) Härligt o få hem han redan ikväll...

Har suttit för mig själv o tittat på IDOL. Har faktiskt svårt i år o hitta en favorit, men det kanske kommer under hösten. Finns ju iaf några som man inte vill ska åka ut iaf...

Dålig på att blogga ha jag blivit med, men händer ju inget här, så har ju inget att skriva om heller... Riktigt dösvacka nu me happenings, men känns som man inte orkar så mycket heller. Speciellt dom veckor man jobbar o Uffe e borta. Ibland önskar jag nog att han hade ett jobb så han kom hem alla kvällar han me. Så att vi fick ha ett "normalt" familjeliv me middag tillsammans alla dar o sånt. Lite avis blev man nog när dom satt ida o prata på jobbet sista kaffepausen hur härligt fredagkvällen va me god mat o vin. Visst dricker inte vin, men bara den där känslan att fredagen är nåt speciellt. Nå kanske vi oxå får ett sånt liv vi me nån gång... Just nu känns det som man bara lever en vecka i taget. Lite jobbigt o inte veta om man har jobb mer än 1-2 veckor framåt. Det där andra jobbet jag sökte på Optinova hade dom kommit på att dom inte sku tillsätta nån på. Kändes ju lite bittert, men hade nog varit jobbigare om dom gett jobbet ti nån annan "utomstående" ist för mig. Så nu e d bara o hoppas att hon jag vikarierar fortsätter vara sjukskriven ett tag till. Elakt eller ärligt, men så känner jag...

Zev ha förresten varit på sin 18-månaderskoll... Ja just det, han blir ju 18 månader ida! Grattis mammas lilla bebis. Nåja, lilla o lilla, han e nog inte så liten längre... 13,7 kg o 84,5 cm lång. Stor stadig kille. Låg på 1+ på båda kurvorna, så riktigt lagom me andra ord. Men kan lova han blir tung efter en stund när man burit på han. O galen i traktorer har han blivit. Det första han säger på morgon e traktor, o sen maler han på om dom tills han somnar på kvällen. Så vad hans julklapp blir är nog inte så svårt o lista ut :)

Nej, nu e d dax o bänka sig i soffan igen o kolla vem av IDOLerna som får åka hem ikväll...

Pöss

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jaa, så där tänker jag med med jämna mellanrum, tänk om man kunde planera livet så att man visste att på kvällar och helger kunde man planera va man kände för TILLSAMMANS, men nähäpp, går inte alls det. Skiftesjobb borde egentligen bara vara för unga singlar eller NÅT ;)
    Såg dig (och Twizzter) i Godby igår men när jag hade pratat färdigt i telefonen så va du borta.

    SvaraRadera
  2. Ja, familjeliv + skiftesarbete e nog ingen bra kombination ibland, men vad gör man??? Såg dig me hastigt där me luren i örat... En aning stressat o hinna in efter jobb o försöka hitta nån middag o sen hinna ut ti dagis. Såg dig på morron me, e du ute i Godby på praktik?

    SvaraRadera
  3. Grattis Zev å 18 månaders dagen!

    kram

    SvaraRadera
  4. Japp, två veckor i Godby blir det, några dagar kvar nu, intensivt men himla skoj :) Jösses, då va du tidigt i farten då, själv e ja inte van att stiga upp 6 på mornarna och dra iväg en dryg timme senare, börjar se ut som en sömngångare....tacka vet jag skiftesjobb och varierande tider (i DEN frågan) *s*

    SvaraRadera