måndag 17 december 2012

Snart 6 månader

På onsdag så fyller min nya lilla vän magen 6 månader! Oj va tiden gått. O vilket resultat det gett. Hade väl aldrig tänkt mig att 7 ynka månader (är ju den tid som gått när jag räknar in flytet) skulle ge ett sånt dunderresultat! O att kroppen fortfarande kan leverera. Ha ju sista veckorna både gått upp o sen haft små små viktminskningsresultat vid veckorvägningen, men denna vecka svara kroppen me att ge ett fint litet minus på 1,7kg! Hallå, man blir så imponerad av dom resultaten, speciellt då jag verkligen inget gör, känns det som iaf... Men nu är man ju så nära målet, så lite kvar som skall bort, så det som jag från början kände onåeligt så är ju faktiskt snart här! :)

Under denna resa har dessa ändringar skett:

Vikten har minskat från 107,9 till 74,0 kg. Det ger en minskning på 33,9kg.
BMI har minskat från 36,1 till 24,7.
Midjan (mäter över naveln) har minskat från 113,5cm till 93cm.
Låret har minskat från 72,5cm till 53cm.
Överarmen har minskat från 37cm till 30cm.

Mitt BMI har alltså minskat från Grav fetma till normal! Det är nog nåt som jag bara drömt om att jag nånsin ska få ha.

Det som gör att allt e så svårt o förstå att jag faktiskt är "normalviktig" nu är min degklump till mage. Den hänger o slänger där, o putar o har sig. Bara o hoppas att man får hjälp o få bort den, för det där hänget e nog svårt att träna bort. Men kanske lite träning till att börja me sku hjälpa en bit på vägen... :) För måste nog erkänna, kan ju inte påstå att jag tränar ihjäl mig direkt. Latmasken sitter nog hårt där i ryggraden.

Kan nog bara säga att denna operation är fortfarande det bästa jag gjort! Ångar inte en sekund. Är så glad att jag fick möjlighet att göra den! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar